Warning: json_decode() expects parameter 1 to be string, array given in /home/j5098/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/wp-jalali-init.php on line 93

Warning: Declaration of YA_Mega_Menu_Walker::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/j5098/public_html/wp-content/themes/sw_maxshop/lib/nav.php on line 750
آخرین قیمت روغن گیربکس در بازار و نکاتی مهم در رابطه با آن - فروشگاه مهر پارت

آخرین قیمت روغن گیربکس در بازار و نکاتی مهم در رابطه با آن

خیلی از افراد به اشتباه برخی از مشکلات اتومبیل را جدی نمی گیرند و یا برخی نیازهای اتومبیل را پشت گوش می اندازند، درصورتی که تمامی فاکتورهای استفاده شده حتی یک سیم نازک و کوتاه که ارزش ریالی بسیار پایینی دارد، یک وظیفه بسیار مهم را در اتومبیل برعهده دارد تا تمامی سیستم کار خود را به خوبی انجام دهند. حال در این مورد “روغن موتور” را می توانیم یکی از مهم ترین نیازهای اتومبیل حساب کنیم که درست همانند روانکار پیشرانه اتومبیل نیاز به توجه دارد و عدم تعویض به موقع روغن گیربکس می تواند به کاهش طول عمر سیستم انتقال قدرت کمک کند. حال امروز در خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز سعی داریم علاوه بر مروری کوتاه بر قیمت انواع روغن گیربکس در بازار کشور، به نکاتی مهم نیز در رابطه با خرید روغن گیربکس مناسب اشاره کنیم.
اولین و مهم ترین چیزی که باید در رابطه با روغن گیربکس مورد توجه قرار گیرد، زمان تعویض آن خواهد بود که در گیربکس های اتوماتیک اهمیت آن چندین برابر می شود. زمان تعویض روغن گیربکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این خصوص می توان به نحوه رانندگی با اتومبیل، نوع گیربکس و یا حتی شرایط آب و هوایی اشاره داشت که زمان تعویض یک روغن گیربکس را مشخص می کند و همانطور که گفتیم، اهمیت این موضوع برای گیربکس های اتوماتیک بسیار بیشتر می شود.
اگر میزان کارکرد یک دیسک و صفحه اتومبیل بین 100 هزار کیلومتر و یا نهایتا 150 هزار کیلومتر باشد، نیاز است که روغن گیربکس با رسیدن به این میزان کارکرد تعویض شود، هرچند در بیشتر مواقع روغن گیربکس زمانی تعویض می شود که دیسک و صفحه اتومبیل صفر شوند، ولی شرایط برای گیربکس های اتوماتیک بسیار متفاوت می شود و بازه زمانی کارکرد و موعد تعویض آن در دفترچه راهنمای تمامی خودروهای اتوماتیک قید شده است، اما به طور میانگین پیشنهاد می شود که روغن گیربکس ماشین های اتومات پس از کارکرد 40 الی 60 هزار کیلومتر تعویض شود.
موضوع دیگری که باید مد نظر قرار داد، بررسی رنگ و همچنین میزان روغن گیربکس باقی مانده در گیربکس است که در ماشین های اتوماتیک درست همانند پیشرانه اتومبیل، یک گیج برای نشان دادن میزان روغن گیربکس و همچنین بررسی رنگ آن تعبیه شده است و از این طریق می توان روغن گیربکس اتومبیل خود را بررسی کرد. هرچند باید توجه داشت که برای چک کردن روغن گیربکس ماشین های اتوماتیک باید دمای گیربکس متعادل باشد.
با فراهم بودن شرایط مناسب، روغن گیربکس در خودروهای اتوماتیک معمولا به رنگ قرمز یا صورتی هستند و در شرایطی که رنگ آن به “قهوه ای” یا “سیاه” تغییر کند و یا بوی سوخته دهد، آنوقت است که گیربکس اتومبیل شما نیاز به یک روغن جدید خواهد داشت. با در نظر گرفتن این شرایط، درادامه مروری بر آخرین قیمت گیربکس های موجود در بازار خواهیم داشت.

پست‎های مرتبط:

هنگام خرید و فروش خودرو به این نکات مهم توجه کنید

برای فروش خودرو باید مراحل قانونی متعددی طی شود که...

بازار خودرو به کدام سمت می رود؟ افزایش مجدد قیمت ها یا ادامه رکود؟

قیمت خودرو این روزها روند افزایشی داشته و تعطیلات اخیر...